Kundservice

Webbutiken Knivar och Blad drivs av Spjut E-commerce Group som sedan 2008 driver butiker för de krävande konsumenten som vill handla online enkelt och snabbt och utan några dolda kostnader.

Vi tycker att det är viktigt att du som kund ska känna dig trygg och säker när du handlar av oss. Därför har vi byggt upp en effektiv kundtjänst som alltid står till ditt förfogande.

För att du som kund skall kunna handla knivar och yxor och andra produkter till ett förmånligt pris, har vi på KnivarochBlad.se valt att organisera kundtjänsten via e-post. Vår kundtjänst arbetar med att svara på all inkommande e-post inom 48 timmar, men oftast svarar vi redan samma dag (eller t o m inom några timmar).

Du når vår kundtjänst på: info@spjut.se (Spjut E-commerce Group är det bolag som driver webbutiken Knivar och Blad).

Köpvillkor

Tillämplighet
Dessa köpvillkor är tillämpliga i fall Svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med desamma. För privatkonsumenter gäller Konsumentköplagen samt Distansavtalslagen, och för företag - Köplagen. Köplagen är, till skillnad från Konsumentköplagen, dispositiv vilket innebär att företag kan avtala annat än vad lagen föreskriver. Dammtussen.se följer utslag från Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se).


Priser
Alla priser som anges i vår webbshop är totalbelopp och inkluderar moms som frakt (inom Sverige) och bygger på betalning via faktura eller kortbetalning. Frakt tillkommer på order under 499 kronor.

På alla fakturaköp gäller betalningsvillkoret 14 dagar netto och dröjsmålsränta debiteras av Klarna vid försenad betalning. Priser i vår webbshop visas alltid inklusive moms och vår ambition är att du alltid ska veta vad totalpriset är för dig som kund.


Leveranstider
Vi satsar mycket på att kunna leverera beställda varor så snabbt som möjligt. Så fort du lagt din beställning hanterar vi den. Finns alla beställda varor i lager skickas de senast följande dag med Posten. För vissa dammsugartillbehör gäller dock en leveranstid på upp till 5 arbetsdagar.

Vi förbehåller oss rätten att, utan föregående avisering, förändra en order avseende innehåll till likvärdig/bättre vara utan att det påverkar det pris kund fått bekräftat, alternativt stryka ej levererbar vara från order, och då givetvis med prisavdrag för densamma. Önskar kund därefter beställa annan eller nämnda vara är detta att betrakta såsom en ny order. I fall köpare anser att leverans dröjer på sådant sätt att denne ej längre önskar leverans av order är det på köparens ansvar att nämnda order avbeställes i enlighet med dessa köpvillkor innan effektuering av order sker.


Leveranser
Alla leveranser sker med av oss vald speditör, vanligtvis A-post med PostNord, men vid större beställningar eller vid skrymmande försändelser kan även andra speditörer av paket nyttjas.

Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt samt tillser att leveransen av stora/skrymmande kolli (som ej får plats i brevlådan exempelvis vissa tillbehör) avhämtas/mottages på avhämtningsställe inom skälig tid från avsändandet. Detta är vanligtvis nio (9) dagar från avsändandet. Leverans sker endast inom Sverige i fall ej annat avtalats.


Ej utlösta försändelser
Om vi får tillbaka paket eller brev, som inte lösts ut från posten, förbehåller vi oss rätten att debitera samtliga kostnader som uppstår i samband med denna retur, dock minst 50 kronor. Betalning för denna kostnad skall vara oss tillhanda inom 10 dagar från fakturadatum.


Förändring av order
Kund äger givetvis fram till den punkt order effektuerats rätt att, utan kostnad för denne annat än prisskillnad på vara, förändra sin order, dock med reservation för av kund beställd vara vilken ej lagerföres. Vid ändring av vara på order gäller det pris som är aktuellt vid tillfället för förändringen. Notera att order som redan levererats ut från vårt system av naturliga skäl ej kan ändras.


Avbeställning
Avbeställning av order är möjlig utan kostnad för kund fram till den tidpunkt ordern expedierats. Avbeställning efter det att ordern expedierats är ej möjlig. Du som kund är ifall vi expedierat din order i samtliga fall skyldig att mottaga försändelsen. En avbeställning är ej giltig förrän bekräftelse härom mottagits från oss.


Ångerrätt
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen, vilken trädde i kraft 2000-06-01, rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar, dock lägst 7 arbetsdagar, från mottagandet. För att begära ångerrätt enligt Distansavtalslagen kontaktar du oss så kan vi se om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att tillämpa ångerrätten, och i sådana fall uppger de uppgifter vi behöver. Återsändande av vara vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds bekostnad då Distansavtalslagen ej ger kund rätt att begära återbetalning av kostnader för transport eller annan utförd tjänst. Vara skall återsändas emballerad enligt våra rekommendationer. I fall varor man beställt ej kan nyttjas på därför avsett vis, exempelvis inkompatibilitet, eller i fall då ångerrätt är att anse som förverkad, godkännes ändå i vissa fall återköp. I sådana fall står köparen för samtliga kostnader som uppstår, vanligtvis frakt. I sådana fall innehålles 20 % av varuvärdet för att täcka kostnader för hantering av returen.


Reklamationer
Privatpersoner har enligt konsumentköplagen tre (3) års reklamationsrätt oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Det är vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället.


Returer
Full returrätt inom 14 dagar från det att kunden mottagit varan. Varan skall vara oanvänd och i obruten förpackning. Återbetalning sker endast då varorna returneras i helt skick. Vi önskar nöjda kunder, därför väljer du själv om du vill ha återbetalning eller en annan vara i utbyte. Returen är godkänd då varan har inspekterats av vår personal.


Företagsuppgifter
Knivarochblad.se drivs av Spjut E-commerce Group AB (organisationsnummer: 556762-4126).
Vår adress:
Skaraborgsgatan 7, 118 46 Stockholm.
E-postadress till vår kundtjänst: info@spjut.se


Vi garanterar svar på dina frågor rörande köp och beställningar till vår kundtjänst inom 48 timmar från det att förfrågningen mottagits, men vår ambition är att svara snabbare än så.

Spjut E-commerce Group AB driver sedan 2008 även en webbutik för dig som vill köpa dammsugarpåsar och dammsugarmunstycken (Dammtussen.se), snabbt och enkelt och säkert precis som på Knivar och Blad.

Vill du läsa omdömen för kunder på Dammtussen.se - klicka här. Just nu har fler än 2.000 kunder lämnat ett omdöme med medelbetyget 4,6 av 5,0.

Nöjda kunder är vår prioritet och du kan alltid kontakta oss på info@spjut.se med ditt ärende eller med tankar och idéer kring hur vi kan utveckla våra webbutiker. 

Tack.